octaviawrc, one tez podnosza w stosunku do serii
[O1] Dziwne brzęczenie spod maski silnika oraz błąd VAG 1796
Zwiń
X
-
[O1] Dziwne brzęczenie spod maski silnika oraz błąd VAG 1796
Witam,
Od pewnego czasu zaczęło dziwnie brzęczeć pod silnikiem mojej Octavki (1,9 TDI ASV rocznik 2004, przebieg ~135 kkm)
Przy wysokich obrotach na niskich biegach zaczyna brzęczeć, jakby pod maską była obluzowana blacha i przy pewnym zakresie obrotów zaczęła wpadać w rezonans - po spadku obrotów to brzęczenie ginie, ale ginie z malutkim opóźnieniem (mniej niż sekundowym).
Zauważyłem też, że to brzęczenie pokazuje się, jak silnik jest już dobrze rozgrzany...
Kilka dni temu w czasie dłuższej jazdy po trasie zapaliła mi się kontrolka usterki silnika ECM (Engine Control Module) - ten żółty helikopterek; tak się składa, że na laptopie mam zainstalowanego starego VAGCOM 409.1 i po sprawdzeniu okazało się, że wyskoczył błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive deviation
Ze strony Vag Com ściągnąłem objaśnienie tego błędu, ale z moją znajomością angielskiego proszę o pomoc
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles
Skasowałem ten błąd i przez 2 dni było OK, ale przedwczoraj w czasie jazdy po mieście znowu pokazał się ten helikopterek i samochód jakby stracił moc; po postoju zniknął
i pokazał się znowu po południu; dziś od rana na razie spokój - po nocnym postoju w garażu helikopterek znowu zniknął...
Brzęczenie jest caly czas...
Mam pytanie, czy to brzęczenie może być powiązane z tym błędem VAGCOM???
Zadzwonilem do znajomego mechanika i powiedział mi, że mogą być zabrudzone skrzydełka od turbiny, ale nie ma się co przejmować :shock: - nie bardzo chce mi się w to wierzyć, dlatego piszę tu i proszę o radę fachowców
Czy mam wszystko rzucać i odstawiać samochód na warsztat, czy też na spokojnie umówić się z fachowcem na robotę???
-
-
17965 P1557 Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża Typowe objawy notlafa. Temat rzeka na forum. Przyczyny mogą być różne. Nieszczelne wężyki podciśnienia, niesprawna gruszka, zawór N75, przepływomierz, zapieczone łopatki turbiny lub uszkodzona turbina (stąd brzęczenie pod maską) Zrób logi statyczne i dynamiczne pod okiem fachowca.
Komentarz
-
-
Nie byłem u fachowca, bo w okolicy gdzie mieszkam, nie znam żadnego fachowca od Skody, żeby zrobił mi te logi - a do Radomia albo do Mińska do Carsedu (lub Wawy)nie mam na razie czasu jechać
Na chwilę obecną jest tak, że kontrolka się już nie zapala - zapalała się wcześniej, ale wdłuższym postoju gasła; teraz jest taka sytuacja, że samochód zrobil się dla mnie bardzo "wołowaty" - nie ma takiego zrywu, jak wcześniej - no i przy dłuższej jeżdzie zaczyna słychać to brzęczenie (coraz głośniej...) i zaczyna mnie to powoli wq....iać
BTW:Czy ktoś z Was ma jakieś namiary na dobry warsztat do zrobienia Octavii w okolicach Grójca lub Warki???
Komentarz
-
Komentarz